8 sposobów na oszczędzanie.

Coraz trudniejsza sytuacja w Polsce, zmusza nas do oszczędzania. Czasami jednak ciężko odłożyć cokolwiek i  żyjemy od miesiąca do miesiąca. Jak tego uniknąć ? Czy można jakoś ograniczyć nasze wydatki i polepszyć nasz budżet domowy ?



Oczywiście, że tak.
1. Każdy wydatek zapisuj. Każdy paragon, rachunek i inny koszt. Pod koniec miesiąca możesz podliczyć ile wydajesz na poszczególne kategorie i zastanów się co było niepotrzebne, co możesz ograniczyć.
2. Zmniejsz rachunki. Wyłączaj telewizor, światło kiedy wychodzisz na dłużej z pokoju. Nie pozostawiaj przedłużaczy, ładowarek w gniazdkach. Może niekoniecznie potrzebujesz aż tak wysoki abonament za telewizję i wystarczy CI tańszy z zmniejszą ilością programów? Nie marnuj wody. Zakręcaj kran kiedy myjesz zęby, itp.
3. Jedz w domu. Przygotowywanie posiłków w domu jest zdecydowanie tańsze niż jedzenie na mieście.
4. Nie kupuj rzeczy na zapas. Produkty spożywcze mają swoja datę ważności. więc połowę rzeczy możemy zmarnować.
5. Kupuj tylko to co  jest Ci niezbędnie potrzebne. Chyba możemy się obejść bez piątej szminki i dziesiątej pary spodni ?
6. Ustal kwotę na przyjemności. Każdy z nas potrzebuje czasami kupić sobie coś extra, lecz ograniczmy to do minimum.
7. Walcz z używkami. Palenie papierosów kosztuje bardzo dużo. Wrzucaj do skarbonki.
8. Wyznacz sobie cel oszczędzania, nowy samochód, dom, wakacje ? łatwiej będzie Ci ograniczyć wydatki i zrezygnować z przyjemności.

A jakie są Wasze sposoby na oszczędzanie ?

16 komentarzy:

  1. 3.
    Jesli ktoś jest sam, to jedzonko zdecydowanie wychodzi taniej na mieście. Zależy oczywiście od składników, ale ja zawsze wychodziłam lepiej nie przyrzadzajac posiłków w domku :)
    Pozostałe punkty, jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 3.
    Jesli ktoś jest sam, to jedzonko zdecydowanie wychodzi taniej na mieście. Zależy oczywiście od składników, ale ja zawsze wychodziłam lepiej nie przyrzadzajac posiłków w domku :)
    Pozostałe punkty, jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie zawsze gubi kupowanie na zapas:(

    OdpowiedzUsuń
  4. oj jak kiedyś dużo wydawałam na zbędne zakupy, a później i tak wszystko wyrzucałam ;( teraz bez karteczek z listami nie wychodzę z domu

    OdpowiedzUsuń
  5. Najłatwiej jest chyba odkładać, jak ma się wyznaczony konkretny cel :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piąty punkt cały czas staram się wdrażać w życie, ale to nie zawsze wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ma się określony cel, to oszczędzanie jest łatwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Staram się stosować do tych zasad :) zbieram paragony, podliczam. Zamiast 4 książek kupuję 2 :D I zazwyczaj do sklepu idę z listą, a jak widzę słodycze to szybko uciekam jak najdalej od tych półek, bo mogłabym wykupić je wszystkie heheh :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze to podsumowałaś, w tych kilku punktach ujęłaś ważne kwestie przy oszczędzaniu, na które warto zwrócić uwagę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odkładanie gotówki do skarbonki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialnym sposobem na oszczędzanie to zakup kuchni indukcyjnej! Polecam spróbować każdemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszym sposobem, żeby zaoszczędzić jest wymiana żarówek na energooszczędne w całym domu ;) Tak zrobiłam i uzbierało się na fajne wakacje, krótkie ale zawsze wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak, oszczędzanie to wcale nie taka prosta sprawa. Widać to zarówno w życiu codziennym jak i biznesowym. Na co dzień jeszcze łatwiej mi jest zaoszczędzić, ale wdrożyć oszczędzanie w firmie, aby nie odbiło się to na pracownikach to nie lada wyzwanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. W oszczędzaniu najważniejsza jest systematyczność czyli regularnie odkładanie pewnej sumy pieniędzy. Ja osobiście prawie rok zbierałam na mój cel którym była koparka bitcoin. Teraz czekam na pojawienie się pierwszych spodziewanych zysków.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odkąd kupiłam z mężem zmywarkę zdecydowanie opłaty za wodę spadły i to co teraz zostaje odkładamy, naprawdę polecam. Warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ilość zaoszczędzonych pieniędzy w głównej mierze zależy od naszych zarobków. Ciężko będzie zarobić na dobry samochód odkładając 50 zł miesięcznie. Jednak warto monitorować swoje wydatki, ponieważ zawsze jakaś losowa sytuacja (awaria samochodu) nie nadwyręży naszego budżetu. Temat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród firm, wiem, ponieważ zajmuje się prowadzeniem księgowości we Wrocławiu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :) Jeżeli mnie obserwujesz, napisz o tym w komentarzu :)